سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با عرض تسلیت شهادت امیر المومنین علی بن ابیطالب(ع)
.:. چکه چکه انتظار 
55
  .:.
هیئت هفتگی سه شنبه شب ها پیش کش به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

تعجیل در فرج مولانا صاحب الزمان(عجل الله) صلوات
 
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

شب قدر
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً
حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا

شب قدر و امام زمان (عج)
اتفاقاتی که در شب قدر هر سال حادث میشود بنا به آیات و روایات خارج از درک و عقل ماست ولی به طور خلاصه این شب از هزار ماه بهتر است ، خداوند در آیات سوره قدر پس از بیان عظمت این شب که آن را برابر با هزار ماه و یا هشتاد سال می شمارد، به این نکته توجه می دهد که عظمت این شب برای مردم قابل درک و فهم نیست:( و ما ادراک ما لیله القدر)؛ از جمله این اتفاقاتی که قرآن آن را بیان می کند، نزول همه فرشتگان و روح به زمین است: (تنزل الملائکه والروح فیها باذن ربهم من کل امر)
شب قدر، شبی در طول سال است که در آن تمام مقدرات عالم تا شب قدر سال بعد، تقدیر و امضا می شود. پس فرشتگان و روح در ارتباط با امور هستی، در شب قدر نزول اجلال می کنند و این اتفاق تنها در زمان پیامبر(ص) نمی افتد، بلکه هرسال اتفاق می افتد و اختصاص به زمانی خاص ندارد.
 اما این پرسش مطرح می شود که این نزول برچه کسی است؟
از حضرت امام باقر (علیه السلام) نقل شده که وقتی از حضرتش پرسیدند:
آیا شما میدانید که لیلة القدر کدام شب است؟
حضرت فرمودند: چگونه ندانیم، و حال آن که در شب قدر فرشتگان بر گرد ما طواف می کنند.
براساس روایات، این نزول بر خلیفه الله است و فرشتگان و روح به محضر ولی زنده خدا می رسند و مقدرات عالم را با او هماهنگ می کنند. اینکه فرشتگان و قدسیان به همراه روح بر خلیفه الله و امام هر زمان نازل می شوند براساس آیات و روایات قابل اثبات است؛ چرا که این خلیفه الله است که در مقام خلافت الهی، مقدرات امور را به عهده گرفته و در مقام مظهریت ربوبی نشسته است. خلیفه الله نه تنها بر مقدرات جزیی هر موجود و آفریده ای آگاهی و نوعی احاطه و تسلط دارد، بلکه در حیات و ممات آنان نیز دخالت مستقیم دارد. باید توجه داشت که روح چه روح انسانی و چه روح مطلق، از عالم امر است که در برابر عالم خلق قرار می گیرد. (اعراف، آیه 45) روح انسانی مستقیم از خداوند در انسان دمیده شده است. (حجر، آیه 92) و آن روح که در آیه 4 سوره قدر آمده غیراز روح انسانی است که خود آفریده ای دیگر است. از آن جایی که همه فرشتگان و قدسیان از جمله روح در خدمت خلیفه الله است، این روح اعظم نیز به خدمت ولی الله اعظم (عج) می رسد تا معلوم دارد دراین سال درچه کسی حیات دمیده شود. به سخن دیگر، این خلیفه الهی است که مشخص می کند چه موجوداتی آفریده شوند و روح اعظم در آنها جاری و نفخ و دمیده شود.

از اینجا می توان دریافت که مقام و نسب
ت امام زمان(عج) در هستی تا به کجاست و اینکه انسان کامل معصوم(ع) در مقام قاب قوسین او ادنی (نجم، آیه 9) نشسته است، به معنای نخستین صدور است و هر آنچه از خداوند صادر می شود توسط و از مجرای فیض امام معصوم(ع) و خلیفه الله می باشد. بنابراین، هیچ رخداد و امری در عالم هستی ما سوی الله اتفاق نمی افتد مگر آن که امام معصوم(ع) بدان علم احاطه دارد و به حکم خلیفه الله در تحقق و اجرای آن نقش مظهریت ایفا می کند. از این رو در روایات به اشکال مختلف آمده است: لولاک لما خلقت الافلاک؛ اگر تو نبودی ما افلاک را نمی آفریدیم. افلاک در حقیقت نماد هستی و ماسوی الله است.
پس اگر امام معصوم(ع) و خلیفه الله نبود هرگز ماسوی الله آفریده نمی شد.

طبق استنادات بالا و هر آنچه از قبل می دانستیم ، پدر و صاحب و مجرای هر آنچه از درگاه الهی به ما میرسد حضرت ولی عصر عج هستند ، هر انسانی ، خواه زن یا مرد ،  سفید یا سیاه ، در شرق یا غرب عالم ، دین دار و بی دین ، مسلمان یا غیر مسلمان ، شیعه یا غیر شیعه ... همه ی انسان های روی کره زمین به واسطه امام عصر از فیوضات عالم بهره مند هستند. اتفاقاتی که در طول یک سال آینده بر سر ما و عالم هستی و تمام بنی بشر خواهد افتاد به محضر حضرت خواهند رسید ، کاش به جای چنگ زدن به غیر ایشان ، تمام خود را متوجه ایشان کنیم و بهترین توفیقاتی که حضرت برای بندگان مقرب طلب می کنند را بخواهیم و دعا کنیم که جمیع شرور و حوادث را از ما دور کنند و ان شاء الله سالی که پیش روی ماست بیشتر از همیشه زمینه های ظهور حضرتش آماده شود.

منبع : وعده صادق ، غدیر خم


+تاریخ سه شنبه 90/6/1ساعت 3:1 صبح نویسنده ره گذر | نظر