سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غاز همسایهبچه هایی که تازه راه افتادن رو نگاه کن!
یه دنیا اسباب بازی ریخته جلوش ، کمدش پر از اسباب بازی های جوواجوره ،
ولی الاو للا اون عروسک بدون کله دختر همسایه رو می خواد!!!
بچه مدرسه ای ها رو نگاه کن !
جورواجور لوازم التحریر دارن بازم چشمش دنبال سرمدادی کله قلمبه بغل دستیشه!!!  
همین روال ادامه داره تا ازدواج می کنه!
یه همسر خوب داره که خیلی ها آرزوشو دارن ،
ولی بازم چشمش دنبال.... استغفرالله

نتیجه اخـــــــــــــلاقی:
1.شاکر باشیم ...قدردان باشیم...
همه اینایی که داریم خداومند مهربون داده...
اگه شکر کنی بیشتر میشه ، غر زدن نعمت از کفت بیرون می بره...
بیشتر بدانیم :(از امام علی علیه السلام ) نقل شده که فرمود: «ما أنعَمَ اللَّهُ على‏ عَبدٍ نِعمَةً فَشَکَرَها بِقَلبِهِ ، إلّا استَوجَبَ المَزِیدَ فیها قَبلَ أن یُظهِرَ شُکرَها عَلى‏ لِسانِهِ» : ""چون خداوند به بنده ‏اى نعمتى دهد و بنده در دل شکر آن نعمت را بگزارد ، پیش از آن که سپاسگزارى از آن را به زبان آورد مستوجب افزایش آن نعمت گردد "".)

2.تعمیم قضیه مرغ من/غاز همسایه:  بعد از اثبات هر قضیه ای میشه اون رو به دیگر مسائل هم تعمیم داد ، سعی کنیم در تمام شئون زندگیمون قانع باشیم و دلمون برای داشته های بقیه نه تپه ، چون ما همه اون نعمت ها رو در کنار خودمون داریم فقط کافیه چشمامونو بااااااااااااااااااااااز کنیم.

3. اصولا مرغ همسایه غازه مگر اینکه خلافش ثابت بشه....
بیشتر بدانیم:(«مرغ همسایه غازه» ضرب المثلی است که بیشتر در ایران رواج دارد که کنایه از کم و سطح پایین انگاشتن داشته های خود و بالا یا برتر دانستن همان چیز است اگر در نزد دیگران باشد. حتی گاهی اوقات به معنی باور داشتن دیگران و عدم خودباوری نیز به کار می رود. این مثل در مورد ما مردم افغانستان بسیار به جا است چرا که معمولاً داشته های خود را ندیده گرفته و خود را باور نداریم و دیگران را هر چند کم سواد و کم بنیه باشند اما صرفاً به خاطر خارجی بودن بر روی سر خود می بریم و می آوریم. )


بعـــــــــــدا نوشـــــــــــت ها:
Heart Smileلطفا از گذاشتن کامنت های از قبیل: ای بابا ، ای ول ، خانوم معلم ، چی شده که اینقد جدی شدی و این حرفا جدا خودداری فرمایید!


Heart Smileبا تشکر از مدیر
وبلاگ قاب نگاه من برای طراحی هدر بالا وبلاگم ... بارانی دستت درد نکنه.

 رفتم وب زینب سادات ، رای گیری برای برترین وبلاگ نویس های زن ، من رای دادم (به خودم هم !!!) شمام برید رای بدین ... اکثرا بلاگفایی هستن مشکوکم


+تاریخ دوشنبه 89/11/18ساعت 9:29 صبح نویسنده ره گذر | نظر