شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
*تاسيس: خردادماه 1390*

پيام‌هاي اتاق

ساعت دماسنج
+ سلام خدمت پزشکان محترم پارسي بلاگ....يه سوال داشتم....به چه علت پلاکت خون پايين مي آيدو با چه رژيم غذايي دوباره متعادل ميشه؟ ممنون ميشم جواب بديد
فردي رو که من در موردش سوال کردم باردار هستن و براشون پريناتال تجويز شده.
*ابرار*
سلام سرکار خانم ترنم وصال.... لطف کنيد ميزان پلاکت خون رو که آزمايش نشون داده از ايشون سئوال کنيد.
سلام سرکار خانم ابرار...بله چشم..
(10 به توان 3 ) plt: ag- 125.10
سلام .کاهش پلاکت خون به علل مختلفي بستگي داره مانند مشکلات استخواني ...بعد از دوران شيمي درماني ...بزرگ شدن طحال ...مشکلات خوني يا لوسمي ..ترومبوسيتوپني، انواع وراثتي کمبود پلاکت ...عفونتهاي مغز استخوان ...خون ريزيهاي شديد .. مصرف آسپرين يا ساير داروهاي ضد التهاب غير استروييدي و.... اما رژيم غذايي خاصي وجود نداره
پلاکت زير 50 هزار يا بيشتر از يک ميليون غير طبيعي است و نيازمند توجه خاص است.
کاهش پلاکت خون در زمان بارداري شايع هست وبايد داروي تجويز شده زير نظر پزشک معالج حتما مصرف بشه
سلام سميه جان @};-
* سميه *
سلام. به به خانم دکتر!! حال شما ؟؟
ممنون خانمي ...شرمنده شدم پيام داده بوديد براي گفتگو مسافرت بودم
*ابرار*
سلام بر خانم دکتر بزرگوار. ممنون از توضيحاتتون. اين ميزان پلاکتي که در آزمايش دوست سرکار خانم ترنم وصال نشون داده شده خيلي کمه؟! بنده متوجه نشدم چند هست.. ممکنه براي زايمان ايشون مشکلي پيش بياره يا براي نوزاد؟
*ابرار*
...
سلام خانم دکتر...ممنون از پاسختون. منم سوال خانم ابرار رو دارم...اين مقدار مشکل ساز هست يا نه؟
مقدار پلاکت دوست شما 125 هزار ميباشد که کمي کمتر از حداقل مقدار نرمال آن که 150 هزار است ميباشد که البته بخشي از آن ميتواند ناشي از افزايش حجم مايعات بدن و خون در زمان بارداري و کاهش نسبي باشد که بعد از وضع حمل و زايمان به اندازه عادي برميگردد ضمن اينکه اين مقدار پلاکت خطري براي زايمان و جنين بدنبال ندارد.
اما نظر کارشناسي را اجازه بدهيد در اين زمينه فقط يک متخصص زنان مي تواند نظر بدهد، بهتر است با ايشان مشورت نماييد. چون بارداري مرحله حساسي است و هر کسي نمي تواند نظر بدهد.
*سلام مجدد .يادم رفته بود که يک توضيح مختصري در اين زمينه سوال شما بدم .لطفا توجه کنيد :*در يک بارداري طبيعي، تعداد پلاکت هاي خون با افزايش سن بارداري کاهش مي يابد و در نزديکي زمان زايمان به حداقل و پس از آن به حد طبيعي خود مي رسد. با وجود کاهش پلاکت‌ها در دوران بارداري، سير زايمان به طور طبيعي است و اختلال و عارضه‌اي براي مادر و جنين به وجود نمي‌آيد.
گر کاهش پلاکت قبل از بارداري وجود داشته باشد و يا پس از آن ادامه يابد نشان دهنده بيماري ديگري است که بررسي دقيق‌تري را مي‌طلبد و نبايد به سادگي از آن گذشت. با متخصص حضورا مشورت نماييدتا بهترين مشاوره ها وکمکها را بشما کنند .
ساعت دماسنج
گروه دارالشفاء پارسي بلاگ ( مشاوره پزشکي )
vertical_align_top