شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
*تاسيس: خردادماه 1390*

پيام‌هاي اتاق

ساعت ویکتوریا
+ *به دنيا آمدن نوزادي در چين با يک دم !! * مادري در چين از پزشکان خواهش ميکند به فرزند 7 ماه اش که با دُمي که همچنان در حال رشد است به دنيا امده کمک کنند. اين پسر که شيا وي نام دارد با عارضه ي اسپينا بيفيدا(بيرون زدگي نخاع) بدنيا آمده، اختلالي که در آن ستون نخاع کاملا بسته نشده است. شيا در وضعيت متفاوتي از اين اختلال قرار دارد که به آن مايلومنينگوسل ميگويند وضعيتي که در آن طناب نخاع برآمدگي دارد که
موجب بوجود آمدن کيسه اي ميشود که مايع نخاع در آن وجود دارد. مادر وي چن وي که اهل استان گوانجو ي چين است ميگويد جراحان به وي گفته اند نميتوانند به همين سادگي دنباله در حال رشد را بردارند. هوان چنپينگ که يک جراح است ميگويد :اين دنباله حسابي رشد کرده است و حالا طولش به 10 سانتي متر ميرسد، اگر قطعش کنيم به زبان ساده دوباره در مي آيد.
براي متوقف کردن اين روند بايد ابتدا کانال نخاعي را مرمت کنيم.کودکان مبتلا به اسپينا بيفيدا علاوه بر مشکلات فيزيکي به ناتواني در يادگيري هم دچار هستند و از شانس بالايي براي ابتلا به ADHD نيز برخوردارند.
در بيشتر موارد از اين دست پزشکان جراحي را در زمان نوزادي انجام ميدهند تا از صدمات مغزي و معلوليت بيمار جلوگيري کنند. براي پيشگيري از وقوع اين اختلال خوردن اسيد فوليک در دوران بارداري توصيه ميشود. به گزارش مرکز پيشگيري و کنترل امراض هر ساله تنها در ايالات متحده 1500 کودک با عارضه اسپينا بيفيدا به دنيا مي آيند.
چراغ جادو
گروه دارالشفاء پارسي بلاگ ( مشاوره پزشکي )
vertical_align_top